„BAAAAAAAAA !!!!” in urechea mea

Septembrie 1, 2006

Cine da aprobari pentru publicitatea aia prin intermediul unor masini care zbiara de-ti vine pranzu’n gat? Si pe baza de ce? Si cate masini din astea pot coexista legal intr-o intersectie?
Sau nu si-a pus nimeni de la primarie problema asta?

Daca mergi de la Unirea spre Universitate, trebuie sa treci prin urmatoarele: Misionar crestin+portavoce, 1 vanzator de reviste gratuite (b24fun sau 7seri),  2-3 vanzatori de felicitari caritabile (Asociatia Noi ce Bem), 4-5 cersetori cu targetare (adica nu stau linistiti ci vin la tine), 5-6 distribuitori autorizati Jocuri Softuri si Programe (S.C.”Mancatzash Gura” SFR).

Iar intr-o zi buna, toata aceasta aventura se desfasoara pe soundtrackul pus la dispozitie de una (sau mai multe) dintre masinile alea care trag dupa ele un cort cu boxe mari. Sigur, poti sa fii norocos, si atunci in loc de cort masina trage dupa ea un acvariu mare in care doua domnisoare nurlii in lenjerie se lafaie pe o canapea (n-ati vazut-o p’asta? pai ce sa va fac daca stati prea mult la biblioteca). In cazul acesta din urma, apare insa riscul major de a fi calcat pe trecerea de pietoni, pentru ca semnele de circulatie sunt plictisitoare in comparatie cu aceasta priveliste.

Dar sa revin la durerea mea principala din acest post. Publicitatea prin masini-urlatoare. Mi se pare cea mai abuziva forma de publicitate din cate am intalnit vreodata. Daca mi se intinde un fluturas pot sa nu-l iau, daca mi se pune in cutia postala pot sa il arunc, daca sunt sunat pot sa inchid, daca primesc email pot sa il sterg, daca-mi intrerupe filmul pot sa schimb postul. Pentru toate celelalte exista o alternativa. Nu si pentru asta. Nu exista un buton de „Mute” (cu exceptia posesorilor de aparate auditive).
Este ca si cum iti pierzi brusc un drept fundamental, si anume acela de a alege daca ceva te intereseaza sau nu. Te simti ca tipul ala din A Clockwork Orange care la un moment dat este legat si obligat sa se uite la montaje „programatice”.

clockwork.jpg

De ce acest abuz la adresa noastra? Va rog, crutati-ma. Am urechi de pianist.

6 Responses to “„BAAAAAAAAA !!!!” in urechea mea”

  1. Eugen Says:

    in futurama era episodul ala in care fry descopera ca s-au bagat reclame in vise.

  2. noexcuses Says:

    Daca ar putea, sunt convins ca ar face-o fara jena cineva si pe la noi :-). Sa te trezesti dimineata si sa nu stii de ce primul drum il faci la colt si-ti cumperi un pachet de tigari desi nu fumezi

  3. tzafna Says:

    bravo beethoven!
    aaa… acesta este un „caiet de conversatzii”?:)

  4. Suga Says:

    „4-5 cersetori cu targetare” :)) tare.

    Bine ca nu prea avem din astea pe aici dar la mare…pfai…teroare.

  5. Ovidiu Says:

    Mare fan Futurama & A Clockwork Orange, ma bag si eu in discutie… Ionut, asta este pretul pe care trebuie sa-l platim pentru a face parte din societatea anului 2006.
    Nimeni nu spune ca societatea e dreapta dar, din pacate, fata de ea nu ne permitem decat doua alegeri:
    Prima) Conformism in societate
    A doua) Alienare in afara societatii
    E trist dar asta e omul…

  6. noexcuses Says:

    Ovidiu, poate ca exista si o a treia. Identificarea de probleme si gasirea de solutii. Suna utopic, dar pana la urma toate chestiile sunt utopice inainte de a fi realizate.
    Si noi suntem vrem-nuvrem parte a societatii, si, chiar din postura de microorganisme sociale, putem totusi face cate ceva. Cel putin asta este convingerea mea. Dar cred ca m-am indepartat de la masinile urlatoare si am apucat-o pe o panta mai serioasa 🙂


Lasă un răspuns

