Vezi bă că-ţi moare blogul

Ianuarie 19, 2007

Aşa a sunat avertismentul lui Cătălin, care m-a făcut să tremur şşii ssăă mmăă ppuunn immeeddiiaatt ppee ssccrriiss.
Întâi de toate am nişte mulţumiri întârziate pentru Spre Viitor, care a văzut un blog de calitate acolo unde eu nu m-aş fi gândit să caut. Şi ca să fie clar de ce nu m-aş fi gândit să caut, uite din cauza posturilor ca ăsta care urmează. Păi pe cine ar interesa aşa ceva?

Ascultam DJ Boroş – „Lumea dozatorului” (treaba mea de ce, ce te priveşte?!) când am realizat că tinerii de 19 ani nu ştiu ce este ăla un dozator de suc. Pentru că dozatoarele astea existau parcă prin 90-91, când ei aveau 2 anişori.
Aşadar, pentru fragezii mei cititori, un dozator de suc era un device (ca să înţelegeţi) ca un dozator de cafea de la metrou, cu mici diferenţe, şi anume:
Era operat de un om viu, care putea să-ţi pună mai mult sau mai puţin suc în funcţie de ce impresie îi făcea faţa ta şi de feedbackul pe care îl primea de la muşchii lui.
Nu se bea din pahare de unică folosinţă, ci din acelaşi set de 4 pahare care se spălau (mult spus spălau) 2 secunde (mult spus 2 secunde) sub un jet (mult spus jet) de apă (puţin spus apă, mai putea conţine şi nămol sau rugină).
Aromele standard erau mango, kiwi, cola, portocale. Beai stând în picioare în mijlocul străzii. Nu puteai să savurezi în tihnă licoarea pentru că recipientele erau puţine, iar coada era mare. Îl dădeai repede pe gât, şi aveai satisfacţia că particule de chimicale gustoase rămâneau lipite pe dinţi, de unde puteau fi colectate cu limba ulterior.
Pentru cei mai comozi, mai pretenţioşi, mai stilaţi şi mai avuţi, exista varianta cu sticla de plastic, pe care ţi-o puteai umple cu suc. Printre avantajele acestei practici  se numărau: gâtul de suc pe care îl trageai din sticlă în faţa prietenilor însetaţi, privirea superior-compătimitoare pe care erai îndreptăţit să le-o arunci, şi afirmaţia „nu pot bă să-ţi dau, că deja e până la eticheta şi mă omoară mama”

În încheiere, nemuritoarele versuri ale maestrului umorului stupid involuntar:
„Hei-hei stai aşa,
Asta e şi ţara ta
Ţara plină de comori
Şi cu mii de dozatori”
Dj Boroş – Dozatorul

6 Responses to “Vezi bă că-ţi moare blogul”

  1. paula Says:

    eu imi aduc aminte vag de dozatoare, dar habar n-am cine-i DJ Boros. 😦
    it’s official. I live in a hole.

  2. noexcuses Says:

    Paula > Poate ca este mai bine ca nu ai auzit de DJ Boros :-d. Dar daca totusi vrei o experienta altfel, iti recomand sa-i cauti melodiile, in special „Dozatorul” si „Lantul amintirilor”

  3. Vlad Says:

    PFhaaaaa, domnule, m-aţi făcut să mă cu cafea de râs! Asta nu înseamnă că în acest post e vreo exagerare. Am prins din plin vremea dozatoarelor, şi pot să certific incredulilor că aşa erea, domnilor!

  4. noexcuses Says:

    🙂 Multumesc Vlad. Vedeti ?!

  5. the Eddie Says:

    Dozatoarele au dus-o bine pana prin 93-94, deci cei care avem acum 19-20 ani le-am prins. Stiu ca aveam un „tec” la parterul blocului. Cei din generatia 89-90 nu prea le-au prins 😛
    Aroma mea preferata era „Fructe de padure” 🙂

  6. katie Says:

    [here goes the world’s most belated comment]

    Eu aveam 3 ani in ’90 si am prins din plin dozatoarele.

    O intamplare amuzanta a fost la Busteni, unde mergeam cu familia an de an. Si an de an era mare eveniment sa venim de pe munte si sa bem suc la dozator de la un chiosc aproape de casa unde ne cazam de fiecare data. Sorbeam din paharele de multiple folosinte si ranjeam fericiti. That was the life.

    Peste cam 4-5 ani de dozator-bliss, am descoperit ca, la nici 10 metri de chioscul cu dozator, era sanatoriul pentru copii bolnavi de TBC. Care faceau coada la dozator. Do you see where I’m getting? 😛

    [De ce citesc eu articole vechi de 2 ani? Oh, must you ask?]


Lasă un răspuns

