China official vows to ‘purify’ Web

Ianuarie 27, 2007

Articolul de pe CNN

„Ensure that one hand grasps development while one hand grasps administration”. Este vorba binenţeles despre mâinile statului şi despre „dezvoltarea şi administrarea” internetului.

Dude, what the fuck is wrong with the chinese people ?
Cum să „purifici” un mediu a cărui esenţă este tocmai libertatea totală de expresie? Mai mult, ceea ce face internetul internet este tocmai faptul că există unul singur, mare, global. O bucată din el nu se cheamă internet.

Interesant este cum plănuiesc să realizeze această purificare ? Prin mijloace tehnologice (vreun evil-AI-censorship-search-engine) sau prin măsuri legale intimidante? Adică eu sunt un mic chinez şi scriu în chineză, pe blogul meu chinezesc, hostat pe un server chinezesc, că Hu Jintao este o lepră. Ce se întâmplă în situaţia asta ? Blogul meu este şters, primesc o amendă şi mi se suspendă dreptul de a naviga pe internet prin împuşcare ?
Dar dacă în loc de „lepră” sunt mai domn şi spun că „acţiunile sale fac un enorm deserviciu Chinei”, sau că „cenzura este inamicul progresului”? Ce se întâmplă în situaţia asta ? Blogul meu este şters, primesc o amendă  şi mi se suspendă dreptul de a naviga pe internet prin împuşcare?
Dar dacă în loc să zic de Hu Jintao zic doar că „Adevăratul internet este internetul global”? Ce se întâmplă în situaţia asta? Blogul meu este şters, primesc o amendă şi mi se suspendă dreptul de a naviga pe internet prin împuşcare ?
Dar dacă îmi pregătesc doctoratul şi am nevoie de nişte materiale care nu se găsesc pe internetul „purificat”, aşa că fac o scamatorie şi intru pe internetul impur? Primesc o amendă şi mi se suspendă dreptul de a naviga pe internet prin împuşcare ?
Vedeţi un pattern aici?

Amuzant este că liderii comunişti folosesc termeni ca „Internet culture” şi „civilized running „. Dudes, ain’t nothin’ civilized in putting a fist in someone’s mouth because he doesn’t agree with you. Ain’t nothin’ civilised in restricting access to knowledge. Ain’t nothin’ civilised in tellin’ people what shit they must enjoy.

This one really cracks me up: „[the Communist Party must] maintain the initiative in opinion on the Internet and raise the level of guidance online”. For the name of  Saint Isidore of Seville, people!

Dar cu toate astea, cred în continuare în capacitatea chinezilor de a crea branduri :-p. Trebuie doar să scape de caramizile alea legate de ei. Şi un internet impur ar fi un început bun.

2 Responses to “China official vows to ‘purify’ Web”

  1. Paula Says:

    Mai. Daca tu de-abia acum ai aflat de cenzura din China, ce sa zic… ‘neatza! 🙂

    Ca fapt divers, stii ca problema nu e pur chinezeasca, nu? Ca in Vietnam, Malaezia si Egipt au fost cazuri de bloggeri arestati. Ca in Iran, tuturor proprietarilor de bloguri sau website-uri li s-a cerut sa se inregistreze la autoritati. Guess what’s next… Si in Pakistan, India, Etiopia si Arabia Saudita a fost restrictionat accesul la unele bloguri.
    Etc.
    In orice caz, e bine ca-ti pasa.
    Dar am o vaga banuiala ca degeaba fluturi stindardul Sfantului Isidor, pentru ca autoritatile chineze tot nu-ti citesc blogul.

  2. noexcuses Says:

    Paula> Neatza :-). Am aflat de cenzura din China odata cu restul oamenilor de pe planeta.
    Ceea ce m-a facut sa scriu acum acest post este articolul de pe CNN aparut ieri. Mi-au „placut” formularile alea de acolo.
    Oricum, nu putem sa discutam doar despre chestii care s-au intamplat acum doua secunde, nu? :-).


Lasă un răspuns

