Our arrows will blot out the sun

Aprilie 21, 2008

Ma intreb daca exista vreo divizie a politiei care urmareste potentiali dezaxati care-si dau de gol existenta pe internet.
Am vazut de exemplu o licitatie pentru un arc profesional de tir.
Cel care-l vinde pare un tip serios si responsabil, practicant al sportului. Pe de alta parte, omul care pare interesat de achizitionarea respectivului arc are in mod cert cateva coarde lipsa.

Exemplific cu cateva intrebari si raspunsuri schimbate de cei doi pe forum:

Intrebare (The Psycho Buyer):te rog sami spui daca e mai puternic decat arbaleta profesionala de pe okazii cea de 500 euro ? stima. se poate omora cu el un urs ?
Raspuns (vanzatorul): „o intrebare mai buna este pt ce cautati dvs o arma .. pt vanatoare sau pt sport… daca doriti pentru vanatoare va pot preciza ca in tara noastra vanatul cu arcul sau arbaleta este interzis….daca doriti sa practicati un sport eu va pot vinde acest arc.. si asa cum am mai zis este un arc profesional pentru tir. deci pt sport .. nu pentru vanatoare..este un arc produs de cea mai buna firma producatoare din acest domeniu la ora actuala. NU ESTE FABRICAT ARTIZANAL DE CATRE CINEVA!!! PUTEREA ARCULUI ESTE REGLABILA INTRE 36-38 lbs STIMA”

Intrebare:„io nam intrebat puterea sau pt ce anume e el . oricum astea sunt cifre goale fara sens si rost. testul, testarea vorbeste. datimi va rof frumos un exemplu de matrial pe carel strapunge. chiar nu ati tras cu el in nimica ???? macar de curiozitate si tot trageam . testatil”
Raspuns:„am cumparat arcul asta de un an …cum am mai spus practic acest minunat sport de un an… strapunge tabla de otel de 3-4 mm dar depinde de multi factori … distanta tipul sagetii etc… la vanatoare poate strapunge capul unui mistret si chiar urs cam de la 150m .. dar in afara de arc iti mai trebuie antrenamentul Sper ca v-am raspuns la intrebare Stima!”

Intrebare:„vrei schimb cu o masina volga ? o vezi la vanzarile mele.stima”
Raspuns:„nu imi pare f rau .. dar nu pot da un arc de 1100 euro pe o masina care face cateva milioane. stima”
Intrebare:„mai am o baioneta SS, ma refer schimb”
Raspuns:„nu accept schimburi”

Tema: „Sa se realizeze profilul cumparatorului” 

Observatie suplimentara:
Atunci cand intreaba daca arcul este mai puternic decat „Arbaleta profesionala de 500 euro”, se refera la o arbaleta descrisa pe pagina ei de licitatie ca putand penetra o usa de Dacia de la 30m distanta
 
In mod clar nu avem de a face cu un asasin de profesie. Toate indiciile infirma aceasta ipoteza. Un profesionist nu-si cumpara armamentul de pe un site de anunturi, cunoaste brandurile in domeniu, plateste cu cash pentru a nu putea fi depistat, si nu este atat de implicat emotional (vezi abuzul de semne de intrebare din „chiar nu ati tras cu el in nimica ???? „)

Sa mergem mai departe. Mai mult decat orice, pare a fi interesat de puterea distructiva a instrumentului. Interesul sau nu este unul teoretic („oricum astea sunt cifre goale fara sens si rost„) ci pur practic („testul, testarea vorbeste„,”se poate omora cu el un urs ?„)

Pare sa ignore complet scopul pentru care a fost construit arcul, in ciuda repetatele tentative ale vanzatorului de a i-l sublinia („asa cum am mai zis este un arc profesional pentru tir. deci pt sport” „io nam intrebat pt ce anume e el „)
Putem exclude asadar si ipoteza ca este un impatimit al tirului sportiv.

Intrebarea legata de uciderea ursului ne poate da anumite indicii, dar nu suficiente pentru a-l declara vanator si a inchide dosarul.
Remarcam ca nu intreaba daca se poate „vana” un urs ci daca se poate „omora” un urs. O mica dar extrem de semnificativa diferenta. Daca intradevar acesta este scopul achizitionarii arcului, atunci problema lui cu ursul este una personala.
Nu este insa suficient de curajos incat s-o rezolve cu baioneta SS si nici suficient de bun negustor incat sa schimbe Volga pe o arma de foc.

Daca insa nu are legatura nici cu ursul, atunci ma duc sa-mi cumpar o armura din otel de 6mm, ceea ce va sfatuiesc si pe voi

10 Responses to “Our arrows will blot out the sun”

  1. Razvan Roman Says:

    E user generated content :))

    Excelent scris, felicitari pentru gasirea materialului! 😉

  2. noexcuses Says:

    Multumesc. Am avut noroc ca l-am gasit, imi cautam o halebarda s-o tin in masina.

  3. zoso Says:

    daca tot ai timp liber, cauta-l pe ala cu buteliile de voia sa arunce timisoara in aer. presimt ca tot de pe vreun site le-a luat 🙂

  4. noexcuses Says:

    As vrea sa am atat timp liber 🙂
    As putea sa devin un vigilante cu o mare baza de date, ca Batman asa.

  5. bagamare Says:

    super tare. felicitari.

  6. zoso Says:

    nu te lasa pagubas. uite la vadim, are atatea informatii si atatea de spus…

  7. noexcuses Says:

    As incerca sa storc cateva informatii de la el prin tehnici de interogare, dar de cand a amenintat oamenii cu pistolul mi-e cam frica de el

  8. Ciprian Says:

    E lectura zilei, mersi fain!

  9. Postelnica Says:

    Am ras cu lacrimi…


Lasă un răspuns

