ZeList

Octombrie 23, 2008

Am fost acuzaţi că ZeList este o chestie „românească”. Adică ori hoţie, ori incompetenţă, ori amândouă.

În problema incompetenţei

Algoritmul ZeList nu este perfect. Nici algoritmul Google nu este. Nu sunt convins nici că Dumnezeu ar putea ordona lucrurile perfect când vine vorba despre „relevanţă”.

Dacă cineva deţine vreun algoritm perfect de ordonare a lucrurilor după relevanţă, este rugat să-l împărtăşească omenirii.
Însă până când acest Mesia/Keanu Reeves îşi va face apariţia şi ne va salva, vom continua să păcătuim cu algoritmi imperfecţi.

Înainte de lansarea ZeList, am analizat ordinea pe care aceşti algoritmi ne-a oferit-o şi am spus „Pare rezonabilă. Bloggerii cunoscuţi şi comentaţi ies în faţă, deci algoritmul este pe drumul cel bun. Îi dăm drumul, mărim baza, continuăm munca”.
De atunci îl îmbunătăţim în permanenţă, dar asta nu înseamnă că vom obţine vreodată ordinea perfectă.
Tot ceea ce putem spera să obţinem sunt nişte rezultate orientative, nu nişte rezultate corecte până la a ţ-şpea zecimală.

Şi punem pariu că nici dacă am obţine ordinea perfectă, nu am scăpa de plângeri? Stiţi de ce? Vă dau un indiciu. Are de a face cu perfecţiunea oamenilor.

În problema hoţiei

Aici lucrurile stau mult mai simplu, cel puţin din punctul nostru de vedere.
Dacă doream un top al „preferinţelor” noastre, nu ne oprea nimeni să-l facem.
Ne-am dorit însă un top care să ne satisfacă nevoia/dorinţa de a experimenta chestii complexe şi delicate. L-am făcut în primul rând pentru noi.

Dacă cineva are impresia că a fost retrogradat manual din motive ce nu au legătură cu variabilele algoritmului, acel cineva are o părere mult prea bună despre el şi despre pasiunile pe care le stârneşte în noi.
Dacă cineva are impresia că mânărim topul pentru oarece foloase, îl rugăm să ne dea şi nouă idei despre ce foloase am putea trage, pentru că sincer avem dificultăţi în a-l monetiza…

În încheiere:
Nu există niciun articol în Constituţia României şi niciun verset în Biblie care să oblige oamenii să folosească ZeList. Dacă ţi se pare o hoţie sau o frecţie, eşti liber să te lepezi de el.
Felicitări! Ai facut lumea un loc mult mai bun, lovind viguros în corupţia şi incompetenţa din webul românesc.

Eu m-am gândit chiar să facem nişte widgeturi care sa zică „ZeList suge”, „ZeList fură”, „Ceva e putred în ZeList” sau, probabil bestseller-ul „Sunt mult mai tare decât spune ZeList”.

Acestea fiind zise, vă salut de pe poziţia 617, pe care binenţeles că am obţinut-o după ore istovitoare de aranjare a clasamentului.

16 Responses to “ZeList”

  1. cip Says:

    Fara sa deranjez, daca zelist te exclude complet (cum e cazul meu) din algoritm, caror cauze se poate datora asta? Ii ignora pe cei de la pozitia 30549,48 incolo? 🙂

  2. Catalin Says:

    Salut Cip,

    Am vazut ca linkul tau a fost adaugat azi (deci apare in top de sapt viitoare). Nu mi-e clar, l-ai mai avut si a disparut intre timp?

    Catalin

  3. noexcuses Says:

    Am submitat eu astazi blogul lui Cip prin formul de pe ZeList. Nu l-am gasit in baza.

  4. cip Says:

    Nu mai tin minte daca a fost. Photoblog-ul vad ca e… se puteau submite undeva?

  5. noexcuses Says:

    Da, pe prima pagina, in dreapta lui ZeTop 10 exista un buton „Adauga un blog”

  6. cip Says:

    ha ha ha, foarte tare. nu ca exista, ci ca nu l-am vazut atata timp 🙂

    e clar, alte dioptrii…

  7. Fluture Says:

    Sa inteleg ca aici putem formula intrebarile tehnice si netehnice despre ZeList?:-)

  8. noexcuses Says:

    Doamne fereste. Astea’s subiect de discutii private, nu vrem sa auda toata lumea 🙂

  9. Fluture Says:

    privat, privat, da’ sa stim si noi unde sunt privatele:-)

  10. noexcuses Says:

    @Fluture >
    Gata, am creat locul unde toate privatele si neprivatele se aduna. http://www.zelist.ro/blog/

  11. Catalin Says:

    Dupa cum vezi algoritmul e din ce in ce mai darnic cu tine. 200 de locuri bonus pentru lobby. In jos :))

  12. Fluture Says:

    Eu, am picat?? Nu se poate, ne suparam 🙂

  13. noexcuses Says:

    Cred ca ZeList a devenit self-aware. De acum inainte face ce vrea, noi ne-am luat mainile de pe el 🙂

  14. Fluture Says:

    Ar fi frumos sa faceti ceva de 1 aprilie 🙂 sa schimbati ordinea in top… Iar pe 2 aprilie sa distribuiti gratis calmante si somnifere 🙂

  15. noexcuses Says:

    Sa vorbim cu astia de la Terapia, poate vor sa sponsorizeze actiunea 🙂

  16. urbanreality Says:

    mie mi e pare ZeList foarte bun 😉 nu m-a interesat ce pozitie am, mai degraba cine da linkuri catre mine 😀


Lasă un răspuns

