Great vengeance and furious anger

Octombrie 5, 2009

Deşi nu sunt tocmai un credincios, nu-mi stă în obicei să fac mişto de credinţa oamenilor, atunci când această credinţă inspiră o anumită conduită morală.

Îmi stă însă în obicei să fac mişto de cei care folosesc Biblia pe post de puşculiţă. Unde am pus suta aia de euro? Gata ştiu, e semn de carte la versetul despre lăcomie.

După cum am consemnat în Cartea lui Ion 21:9,  sâmbătă am fost naş.
În biserică ni s-a cerut să facem linişte deplină, pentru că solemnitatea momentului o cerea, ni s-a vorbit despre bucuria de a fi o rămurică în trunchiul creştinismului din care ne tragem cu toţii seva, puterea şi călăuzirea, ni s-a vorbit despre responsabilitatea naşilor de a fi săditorii de credinţă în sufletul copilului,  şi la sfârşit, în altar, ni s-a făcut nota de plată: certificat de botez, aranjamente florale, cor, slujba, în total preţ dublu faţă de suma discutată iniţial.

Am fugit din altar imediat, din două motive: de teamă ca preotul să nu fie trăznit la un metru de mine şi pentru că nu aveam atâţia bani în buzunar.

Pentru că, să fim cinstiţi, what kind of hell-spawn s-ar putea tocmi la bani în altar, cu o faţă bisericească, într-o zi plină de sfinte semnificaţii?
Am fost totuşi mulţumit că nu am fost obligat (după cum am aflat ulterior că se practică) să achiziţionez de la preot şi vreo două icoane printate la preţ de Grigorescu.

Îmi închipui că atunci când preoţii discută între ei, seamănă cu o discuţie din Sopranos:
– So I have a few things on the side, so what’s wrong with that?
– The boss don’ like the crew havin’ things on the side
– How d’you know that? When was the last time you spoke to Him?
– Shit, you’re right! The old Man is clueless. And don’t even get me started ‘bout that hippie Junior

One Response to “Great vengeance and furious anger”


  1. nu vreau sa stiu ce le fac alora care strica piata! brrrr


Lasă un răspuns

